زمان تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی


اگر از دستگاه تصفیه آب استفاده می کنید، باید از زمان تعویض فیلتر ها آگاه باشید.

یک دستگاه تصفیه آب خانگی به خوبی می تواند تا سالیان سال برای شما کار کند به شرطی که به خوبی از آن حفاظت و نگهداری شود. در حقیقت طی سالیان زیادی که ما در این زمینه فعالیت می کنیم، انواع و اقسام مختلفی از سیستم های تصفیه آب را دیده و بررسی کرده ایم.

اصولی برای حفظ سلامت و افزایش طول عمر دستگاه ها وجود دارد که در اکثریت آن ها یکسان است. در این مطلب می خواهیم گزیده ای از تجربیات خود را برای حفظ سلامت دستگاه در اختیار شما قرار دهیم.

تعویض منظم فیلترهای تصفیه آب

قبل از هر چیز، بهتر است که برنامه زمان بندی که برای تعویض فیلترها مشخص شده است را در نظر داشته باشید. سیستم تصفیه اب شما ممکن است که دو مرحله و بیشتر از آن حتی تا 10 مرحله هم باشد.

پس بهتر است که به خوبی به این امر که در هر مرحله از چه فیلتر آبی استفاده شده است، آگاهی داشته باشید تا بتوانید در زمان مقرر، آن فیلتر تصفیه آب را تعویض کنید.

زمان تعویض فیلتر های تصفیه آب

در ادامه زمان تعویض فیلترهای آب پرکاردبرد در دستگاه های تصفیه آب را در اختیار شما قرار می دهیم.

زمان تعویض فیلتر رسوب گیر تصفیه آب

فیلتر رسوب باید هر 6 ماه یکبار تعویض شود. وظیفه این فیلتر تصفیه اب این است که رسوب و گل و لای را از آب مصرفی شما فیلتر کند.

تعویض به موقع این فیلتر از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که این فیلتر تصفیه آب مانع از ورود گل و لای به ممبران RO می شود. به همین دلیل است که به این دست فیلترهای تصفیه آب، پیش فیلتراسیون هم می گویند.

اگر فیلتر رسوب تصفیه آب را به موقع تعویض نکنید، گل و لای وارد ممبران شده و باعث خرابی و مسدود شدن ممبران تصفیه آب شما می شود. خرابی ممبران به معنای خرابی دستگاه تصفیه آب شما می باشد و تعویض آن نیز هزینه ای بسیار بیشتر از تعویض فیلتر رسوب دارد.

زمان تعویض فیلتر کربن تصفیه آب

فیلترهای کربنی تصفیه آب مانند گرانول کربن و کربن بلاک که به عنوان پیش تصفیه در دستگاه های اسمز معکوس استفاده می شوند، به گونه ای طراحی شده اند تا کلر و سایر آلاینده هایی که روی کارایی و طول عمر ممبران Ro تاثیر منفی می گذارد را از آب حذف کنند.

فیلترهای کربنی تصفیه آب هم باید هر 6 ماه یکبار تعویض شوند.

زمان تعویض فیلتر ممبران RO

غشای نیمه نفوذپذیر RO برای عبور آب طراحی شده شده است. اما این عبور آب زمانی اتفاق می افتد که تمامی آلاینده های موجود در آب را فیلتر کرده باشد. فیلتر ممبران RO مهم ترین بخش از دستگاه تصفیه آب شما می باشد.

همین امر باعث می شود که بیشترین مراقبت از آن صورت گیرد. اگر طبق برنامه، فیلترهای رسوب گیر و کربنی را تعویض کنید، فیلتر ممبران RO را فقط هر 2 الی 3 سال یکبار لازم است که تعویض کنید. البته این زمان بر اساس کیفیت آب و میزان آب مصرفی شما و همینطور کیفیت ممبران شما می باشد.

زمان تعویض فیلتر پست کربن

در سیستم های تصفیه آب RO گاها از فیلتر پست کربن هم استفاده می شود. وظیفه این فیلتر از بین بردن بوی بد، طعم و مزه نامطلوب از آب می باشد. این فیلتر تصفیه آب، آب مصرفی را قابل شرب می کند. تعویض نکردن به موقع این فیلتر تصفیه آب باعث می شود تا آب شما از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد.

این فیلتر تصفیه اب هم مانند سایر فیلترهای کربنی باید هر 6 ماه یکبار تعویض شود.

اگر فیلترها و محصولات مربوط به تصفیه آب خود را از ما بخرید، زمان تعویض فیلترهایتان با شما تماس می گیریم.

سرویس دستگاه

پشتیبانی دستگاه تصفیه آبتعمیر دستگاه تصفیه آبخدمات تصفیه آبسرویس دستگاه تصفیه آبسرویس دوره ای تصفیه آب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *